2009 után ismét leállt a személyszállítás a Komló – Godisa vasútvonalon. Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár személyesen is meggyőződött a komlóiak vasút iránti érzelmeiről.
Száznál is többen gyűltek össze a komlói vasútállomáson a Pannonvasút Egyesület és a Komlói Vasútbarátok Köre közös szervezésében tartott „vonatbúcsúztató” megmozduláson.
A komlói demonstráción a jelenlévők nyomatékosítani akarták a vasúti közlekedés létjogosultságát a 47-es vonalon.
Szarvas-Hierholcz Márk, a Pannonvasút Egyesület elnöke emlékeztette a jelenlévőket a 14 évvel ezelőtti vonatbúcsúztatásra. Rámutatott az azóta eltelt időszak nem kifejezetten vonatbarát intézkedéseire, a járműpark elöregedésére, kitért a városfejlesztési koncepció vasúttal kapcsolatos elképzeléseire. Megjegyezte azt is, hogy a vonatpótló autóbuszok 24 perccel hosszabb menetidővel közlekednek, mint a vonat, és azokon nem lehet jegyet váltani, illetve azt, hogy a babakocsival közlekedő családok is csak nehézkesen vehetik igénybe a szolgáltatást. Ösztönzött arra, hogy minden lehetséges módot ragadjunk meg annak érdekében, hogy a vasúti személyszállítás továbbra is jelen legyen a város életében.
Borbás Sándor, a 47. Komló-Dombóvár vasútvonal blog szerkesztője, a Komlói Vasútbarátok Körének képviselője felhívta a figyelmet, ha egy város elveszíti vasútvonalát, akkor egyik ütőerét veszíti el. Meggyőződésének adott hangot, hogy a fekete szalag hétfői feltűzése nem a vasútvonal végét jelenti. Az igazi küzdelem csak most kezdődik el, amelynek során szükség lesz a jelenlévők és a lélekben velük érzők támogatására, hiszen a városért összefogva tudjuk a legtöbbet tenni.
A Dombóvárról érkező szerelvényen utazott Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár, közlekedési szakértő, aki elmondta véleményét lapunknak is:
„Rossz döntés született, tévút a vasútvonalak bezárása, hiszen egész Európában reneszánszát éli a regionális vasúti közlekedés. Bár most itt állunk az utolsó vonat mellett, de érdemes ennek a vasútvonalnak a lelkét megőrizni, megpróbálni később újra életet lehelni bele, amire volt már példa. Ha a tíz legkevésbé életképes vonalat keressük a magyar vasúti térképen, akkor a komlóit nem találnánk ezen a listán. Az amúgy is rossz döntésen belül ez egy további rossz döntés, ami megszületett.”
Dr. Keresztes László Lóránt (LMP) országgyűlési képviselő, a Fenntartható Fejlődés Bizottságának elnöke élő képben jelentkezett be a Dombóvárról induló vonatról. Facebook-oldalán fejezte ki ellenérzését a döntéssel kapcsolatban:
„Mi azt mondjuk, hogy nem elsorvasztani, nem bezárni kell a magyar vidéki mellékvonalakat, hanem fejleszteni, mind az infrastruktúrát, mind a járműállományt. Olyan menetrend kell, ami alkalmassá teszi a mellékvonalakat arra, hogy azt nagy számban használhassa az utazóközönség. Ki kell mondani: ahogy 2010 előtt, úgy 2010 után sem látunk rendszerben gondolkodó, felelős közlekedéspolitikát!”
A vonatbúcsúztató rendezvényen a jelenlévők mécseseket gyújtottak és koszorút helyeztek el az utoljára induló szerelvényen, amely hosszú kürtöléssel hagyta el a komlói vasútállomást.