
Együtt gondolkodásra, közös fellépésre kérte a Komlói Vasútbarátok Köre a vasúti közlekedést szívügyüknek tekintő szimpatizánsokat az év óév végén tartott megmozduláson.
Békés, szakmai érveken alapuló tájékoztatót tartottak a Komlói Vasútbarátok Körének (KVK) aktivistái a vasútállomás épülete előtt. Mint köztudott augusztus 1-jétől a MÁV-VOLÁN-csoport 10 regionális vasútvonalon – további intézkedésig – vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait. Ez érintette a 47. számú (Dombóvár) – Godisa – Komló mellékvonalat is.

Borbás Sándor arra kérte a jelenlévőket, hogy ne engedjék asztal alá söpörni a komlói vasútvonal ügyét, ha a téma megmarad a közbeszédben, ha kiállnak érte, akkor megadják az esélyt, hogy a személyszállítást visszaállítsák a vonalon.
Meggyőződésének adott hangot, hogy az autóbuszos és a vasúti közlekedés lehetőségére egyaránt szükség van. „A meglévő mobilitást nem korlátozni, hanem fejleszteni kellene. Valljuk, hogy a közlekedési módokat össze kellene hangolni egymással, ami kiegészítené egymást. Komló nem engedheti meg magának, hogy ne legyen vasútvonala. Ha járnak azon tehervonatok, akkor a pálya alkalmas arra is, hogy azon személyi közlekedés is működjön” – érvelt az aktivista.
Szatmári András a vonal legutóbbi évtizedének történéseit, a rá vonatkozó döntéseket, az utasszámok alakulását foglalta össze emlékeztetőjében. Kérte, hogy minél többen támogassák a vasút ügyét, minél nagyobb számban álljanak ki a vasútvonal jövőjéért.
A többek között építész végzettségű Vida Zoltán mondandójában egyebek mellett a szárnyvonalak fontosságára mutatott rá, amelyek kapcsolatot jelentenek a távolsági – pl. Budapestre, Balatonra közlekedő – járatokhoz. „Egy város mobilitása nagyon fontos szempont. Nem mondhatunk le arról a lehetőségről, hogy vasúton gyorsan Budapestre jussunk. Komló ugyan messze van Budapesttől, de egy jelentős vasútfejlesztés után egy nagyobb sebességű vonattal akár másfél óra alatt el lehetne jutni a fővárosba” – vázolta vízióját. „Arról kell meggyőzni mindenkit, hogy a vasút nem a múlt, hanem a jövő közlekedési eszköze” – tette hozzá.
A felszólalók megerősítették, hogy továbbra is arra kérik a megrendelő Minisztériumot, hogy mihamarabb vizsgálja felül álláspontját és döntését a közlekedésimód-váltással kapcsolatban. Hangsúlyozták: ismét biztosítani kell a választási lehetőséget az utasok számára. Ezzel kapcsolatos javaslataikat már eljuttatták a Minisztériumnak.