A múlt év decenberében második alkalommal osztották ki a Pegazus Díjat, a legdinamikusabban fejlődő vállalkozások rangos elismerését. Az elismerést adományozó rangos vállalatok ezzel fejezték ki elismerésüket azoknak a magyar vállalkozásoknak, amelyek a mai gazdasági környezetben is átlag feletti teljesítményt nyújtottak.
Az eseményen három régió – Nyugat-, Közép- és Kelet-Magyarország – legdinamikusabban fejlődő vállalatait díjazták. A helyezettek kiválasztásánál az adott cégek növekedési rátája, az elmúlt három évben mutatott dinamikus és kimagasló növekedés, valamint a vállalkozások átláthatósága szerepelt szempontként. A Pegazus Díjat olyan, a feldolgozóiparban vagy a szolgáltatások terén működő vállalkozás nyerhette el, amelyik magyar többségi tulajdonú; működését 2005 előtt kezdte meg és jelenleg is aktív; kielégítő likviditással rendelkezik; árbevétele 2008-ban 1 milliárd forint felett volt; az ún. EBITDA eredménye meghaladja az 5%-ot; valamint a 2006-2007-es és 2007-2008-as években az adott régió többi cégéhez képest a legjobban növekedett. Természetesen alapvető feltétel volt még, hogy a vállalkozás nem tartozhatott a díjat adományozó cégek és azok tulajdonosai érdekeltségi körébe.
A nemes vetélkedésben egy komlói cég kimagasló sikerrel szerepelt: a nyugat-magyarországi régió első helyezettje a Lakics Gépgyártó Kft. lett, amely 2006 és 2008 között 58%-os árbevétel-növekedést ért el. Mint ismert, a Baranyában, Tolnában és Somogyban is telephellyel rendelkező cég villamosmotor- és generátorházak gyártásával és megmunkálásával foglalkozik.
Az újabb rangos szakmai elismerésről Lakics Péter ügyvezető a következőket mondta el lapunknak: – Számítottunk rá, hogy 2008 után – amikor már bekerültünk a legjobb 10 közé – 2009-ben is ott leszünk az élmezőnyben, de az első hely nekünk is meglepetés volt. Ebben benne van az a hatalmas munka, amit a cég vezetői és dolgozói az elmúlt években végeztek. Ahhoz, hogy elsők lettünk, döntő mértékben hozzájárult, hogy sikerült új piacokat szereznünk, a megfelelő partnereink felé pedig növelni tudtuk eladásainkat – ehhez pedig szükség volt a magas minőségű termékekre és a szállítási határidők pontos betartására egyaránt. Természetesen örülünk a díjnak, de tudni kell: ez a 2006 és 2008 közötti évek eredményeit ismeri el; tavaly már kisebb volt a növekedés, és nem túl biztatóak a 2010-es kilátásaink sem.