
Már most is nagyon fontos a digitalizáció, de a jövőben az egészségügyi szolgáltatások területén is elvárják majd az emberek a magas szintű, személyre szabott élményeket. A fejlesztés a marketing egyik dinamikusan fejlődő területévé nőtte ki magát, aminek fő célja, hogy a klinikák a lehető legjobb élményt nyújtsák a betegek számára. Ehhez fel kell tárni az igényeket, megismerni az embereket, létrehozni a betegközpontú ellátás megvalósítását.
Az innováció fontossága az egészségügyben
A digitalizáció, valamint a prevenciós szolgáltatások bevezetése lehetőséget ad arra, hogy lerövidítsük a betegutat, és növeljük az ellátást hatékonyságát. A FutureManagement egészségügyi marketingje is ezt célozta meg, aminek hatására még több pácienst érhetünk el. Az új genetikai és mikrobiom-vizsgálatok például már előre tudják, hogy milyen betegség van kialakulóban, amely még célzottabbá teheti a terápiákat. Az innováció nemcsak az ellátás minőségét képes javítani, hanem segíthet hozzájárulni ahhoz, hogy a betegek jobb egészségi állapotot tarthassanak fent.
A szolgáltatók felelőssége
A nagyobb szolgáltatók számára ma már kiemelt fontosságú az etikus magatartás. Ide tartozik, hogy kizárólag a legszükségesebb vizsgálatokat ajánlják fel a betegek számára, nem végeznek felesleges kezeléseket. Ez biztosítja azt is, hogy a páciensek mindig a legjobb ellátást kapják, elkerülve ezzel az olyan beavatkozások elvégzését, amire nem is biztos, hogy szükségük volt. Az etikus betegellátás hozzájárul ahhoz, hogy a klinika növelje a bizalmat, javítsa a szolgáltatói hírnevet.
Mi a helyzet az egészségpénztárakkal?
Hazánkban több mint 1 millió egészségpénztári tag él, nem véletlen, hogy a magánegészségügyi kiadások egy jelentős része is ezen keresztül érkezik be. A biztosítóknak is fontos, hogy az emberek a pénzükért a legjobb szolgáltatást kapják, a legjobb egészségügyi állapotban lehessenek. Ezért is fontos az egészségpénztárak szerepének erősítése, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a betegeknek tudatosabban költsenek, ráadásul még az ellátást színvonalát is növelhetjük vele.
A páciensek igényeinek alapos felmérése és a szolgáltatások ehhez való igazítása nagyon fontos ahhoz, hogy mind az egészségbiztosítási szektor, mind a magánegészségügyi szektor sikeres lehessen.
Miért fontos a vélemény?
A mai világban szinte mindent az interneten tudunk meg. Itt keresünk rá a legközelebbi klinikára, a legjobb orvosokra, a megfelelő kezelési lehetőségekre.
Mivel szinte mindent megtalálunk, így a szolgáltatók számára is fontos, hogy kizárólag pozitív véleményeket láthassunk róluk a világhálón. Ehhez azonban az kell, hogy a klinika jelen legyen weboldallal, közösségi médiafelületekkel, ahol az emberek szabadon közzétehetik a véleményüket az ellátással kapcsolatban. Ennek köszönhetően még több emberhez eljuthatunk, még több pácienst bevonzhatunk, ha a többi beteg is pozitívan vélekedik rólunk.
Kiemelt kép: https://futuremanagement.hu/