A buszpályaudvar felújítása egy időre megtorpant; a laboratóriumi vizsgálatok alátámasztották, hogy a talajszerkezet nem alkalmas nagyobb terhelésre. A nagy tömegű járművek veszélyeztetnék a rákerülő friss burkolat épségét.
A tervezők számítása szerint egy méteres mélységig teljes talajcserére van szükség az említett területen. A kiásott föld összetétele nagyon változatos. Kiderült, hogy a buszpályaudvar alatt elhaladó Kaszárnya-patak korábbi befedésekor a területre építési törmeléket, meddőt és salakot is hoztak, ezáltal instabillá vált a terület.
Stabilizálásként a kőbányából származó kővel töltik fel a talajt – a durvábbakkal kezdve, a felszín felé egyre finomodó szemcsemérettel. A záróréteget egy nagy teherbírású, 20 cm vastag bazaltbeton felület adná, amely ellenál a hőmérséklet-ingadozásnak és az autóbuszok tömegének.
Több meglepetéssel is szembesül a munkálatok során a kivitelező. A buszpályaudvar földmunkálatainál többek között előbukkant egy kút és egy emésztőgödör is.
A tervezett ütemben halad ugyanakkor a főépület építése. A nyílászárókat már a helyére tette a kivitelező; a tetőszerkezet kész, elkezdődhet az épület temperálása.
A közlekedők bizonyára érzékelték, a forgalmirend a közelmúltban változott. Ennek tudatában a város vezetése kéri, hogy mindenki fokozott óvatossággal, ne rutinból közlekedjen.