Megérkeztek a Klebelsberg Központon keresztül Komlóra azok a notebookok, melyekre a „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt keretében pályázhattak az oktatási intézmények.
Megérkeztek Komlóra azok a notebookok, melyek segítségével az oktatás szereplőinek digitális kompetenciái fejlődhetnek.
A komlói általános iskolákban és a gimnáziumban keddtől vehették át az érintett tanulók az eszközöket. A hivatalos átadásra a Kökönyösi Gimnáziumban (Nagy László Gimnázium) került sor, ahol Tóth László Ákos, a Pécsi Tankerületi Központ igazgatója ismertette a projekt részleteit.
Ismertetőjében elmondta, a kormány által koordinált projekt 2021 decemberétől 2025 decemberéig tart. Az országos program keretében 476 állami, egyházi, nemzetiségi önkormányzati és alapítványi fenntartó több, mint 3.000 iskolája vesz részt.
A mostani fázisban országos szinten közel 36 milliárd forint értékben 140 ezer eszközt osztanak ki. Ezek a Dell, ASUS, Lenovo, HP márkájú érintőképernyős laptopok egyenként hozzávetőlegesen 250 ezer forintos értéket képviselnek. Komlóra összességében 364 került, ebből 104 a gimnáziumba.
Jelenleg azok a 7. és 10. évfolyamos diákok juthattak személyes használatú notebookhoz, akinek törvényes képviselői októberben regisztráltak a KRÉTA rendszerben. Tóth László Ákos hozzátette, hogy a számítógépek úgy lettek kialakítva, hogy azokat kifejezetten az tanulásban tudják hasznosítani használóik.
A program a személyes használatú gépeken túl intézményi használatra oktatást segítő notebookokat is biztosít az iskoláknak, ezzel javítva az IKT eszközellátottságot és az azokhoz való egyenlő hozzáférést.
A program 2024 tavaszán az 5. 6. és 9. évfolyamon tanuló diákokat célzó eszközkiosztással folytatódik, melynek regisztrációs felülete már a napokban megnyílt a gondviselők számára.
Polics József polgármester elégedetten nyugtázta, hogy Komlóra is ennyi eszköz került ebből a támogatási csomagból. Arra mutatott rá, hogy szülőként is megtapasztalta, hogy milyen nehézséget okozott a digitális oktatásra való átállás nemcsak a gyerekeknél és a pedagógusoknál, hanem a szülőknél is. Ezek az eszközök nagy segítséget jelentenek akkor, amikor szinte minden digitális eszközökkel működik – tette hozzá.
A Kormány célkitűzései között szerepel, hogy az intézményi digitális infrastruktúra fejlesztésével megfelelő számú, hordozható, személyes használatba adható tanulói eszköz álljon rendelkezésre, mellyel a tanulók a tanórákon és a tanórán kívül, otthon is aktívan részt tudnak venni a digitális eszközöket, alkalmazásokat, tartalmakat is alkalmazó oktatásban.