A közelmúltban – a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatójának felkérésére – a három dél-dunántúli busztársaság megalakította a Dél-Dunántúli Regionális Közlekedési Konzorciumot (DDBUSZ). A konzorciumi szerződést Amrein Károly a Gemenc Volán, Horváth Zoltán a Pannon Volán, valamint Gál Zoltán a Kapos Volán vezérigazgatója írta alá.
A konzorcium tagjai igazgatótanácsot hoztak létre, amely a DDBUSZ legfőbb döntéshozatali-koordinációs szerveként működik. Három főből áll, elnöke a konzorcium vezetőjének (a Gemenc Volánnak) a képviselője, tagjai pedig a másik két autóbusz-társaság vezérigazgatói.

Micskey Tibor a Pannon Volán Zrt. termelési igazgatója a hírrel kapcsolatban elmondta: mint az országban létrehozott többi regionális konzorcium, a DDBUSZ is azzal a céllal jött létre, hogy a régióban hatékonyabb legyen a tagok együttműködése – esetünkben a menetrend összehangolásában. Ugyancsak megfogalmazták a célok között a gazdálkodás hatékonyságának javítását, a költségtakarékosság növelését, a szolgáltatási színvonal emelését, s nem utolsósorban a versenyképes közösségi közlekedési szolgáltatói struktúra kialakítását is.
Mint megtudtuk, a konzorciumi működésnek kétségtelen előnye például a közös beszerzés lehetőségének kialakítása, hiszen az eddiginél is jelentősebb összegű vásárlásokkor – az egységes fellépésnek köszönhetően – még kedvezőbb árakat tudnak elérni. A menetrend összehangolása pedig eddig sem volt idegen a cégektől, de a jövőben ez is hatékonyabbá válhat: Pécs és Kaposvár között már megvalósult az ütemes menetrend – a buszok ütemszerűen, minden nap viszonylag sűrű követési idővel járnak -, s a következőkben Pécs és Szekszárd között is hasonló módon közlekednek majd az autóbuszok. Az innováció területén is lehetőség nyílik közös fejlesztésre, egyebek mellett a jelenleg már futó jegykiadórendszer-projekttel kapcsolatban is.