Már javában tart a nyári szünet, mi azonban leültünk, hogy átnézzük, értékeljük a gimnázium idei „bizonyítványát”. Lássuk, mik voltak az erősségeink, amiket meg kell tartanunk, és melyek azok a területek, ahol esetleg még jobbak lehetünk! Forrás: Nagy László Gimnázium
Először is jóleső érzéssel gondolunk vissza arra a rengeteg kimagasló versenyeredményre, amiket megyei és országos szinten értek el tanulóink. A teljesség igénye nélkül: atlétikai versenyek (pl. gerelyhajítás, magasugrás), mezei futás, fekvenyomás, gyorskorcsolya, labdarúgás, kézilabda, rajzpályázatok, bányászati kutatások, német OKTV, űrkutatási verseny, angol nyelvű földrajzi verseny, helyesírási és szépkiejtési verseny, országos közéleti verseny, rajzos alkotói verseny, vers- és meseíró verseny, novellaírás, szólótáncverseny.
Az eredményekről részletesebben facebook oldalunkon és honlapunkon tájékozódhatnak. (nagylgimn.hu)
Gimnázium lévén a – továbbtanulást is elősegíthető – tanulmányi munka magas színvonalának biztosítását tartjuk legfőbb feladatunknak, és szerencsére ezen a téren igen elégedettek lehetünk. Köszönhető ez annak is, hogy a tehetséggondozás mellett a gyengébben teljesítő diákok segítése is fontos feladatunk, ezért korrepetálási lehetőségeket ajánlunk fel rendszeresen akár csoportosan, akár egyénileg.
A gimnázium tanulmányi átlaga a 2021/2022. tanév év végén: 4,224 lett.
A tanulmányi átlag 2020-ban lépte át a 4,0-es átlagot: tavalyelőtt 4,02 volt, tavaly 4,22 lett, ami igen szép eredmény az elmúlt időszak körülményeihez képest.
A nyelvi előkészítő képzésben résztvevő osztályok tanulmányi átlaga: 4,46, /tavaly szintén magas, 4,51 volt/, mely igen komoly tanulmányi munkáról árulkodik. Örömteli hír, hogy a 9 osztályunkból már az összes NYEK-es osztálynak 4,3 feletti az osztályátlaga. A 11.B 4,54-es, a végzős 12.B pedig 4,65-ös tanulmányi átlagot produkált, ami kimagaslónak tekinthető.
A négyosztályos képzésben résztvevő osztályaink is jól teljesítettek, tanulmányi átlaguk már megközelíti a 4-est: 3,95 (Két A-s osztályunk el is érte a 4-es átlagot,)
Nagy öröm látni, hogy minden 3. tanulónk jeles vagy kitűnő eredménnyel zárta a tanévet.
Kitűnők száma: 24 fő, a jeles tanulók /4,5 feletti átlag/ száma pedig 75 fő. (293 volt az össztanulói létszámunk idén)
A tantárgyi bukások száma folyamatosan csökken: idén 10 volt, amit 6 tanuló ért el.
Érettségiző évfolyamunk (12.A és 12.B) két tanévben is online oktatásra kényszerült, ráadásul az idei évben is igen sok tanítványunk került a Covid fertőzés miatt karanténba, így magas volt a hiányzások száma. Ennek ellenére szép eredmények születtek. Szép számmal tettek emelt szintű tantárgyi vizsgákat is a tanulók igen jó eredménnyel.
A 61 fő közül 7-en kitűnő, 9-en jeles, 27-en jó, 17-en pedig közepes érettségi bizonyítványt szereztek. Egy tanuló nem volt sikeres egy tantárgyból emelt szinten. Az elnökök 47 tantárgyi dicséretet hirdettek ki.
Végzős diákjaink 46 középfokú komplex és 3 felsőfokú komplex nyelvvizsga-bizonyítványt szereztek. (A B-s osztályban mindössze 2 tanuló nem nyelvvizsgázott.)
Bízunk benne, hogy ezekkel az eredményekkel bejutnak tanítványaink a választott egyetemekre, főiskolákra is. (A 12.B osztály 35 tanulója közül 33-an adták be a jelentkezésüket felsőoktatási intézménybe.)
A tavaszi vizsgaidőszakban 36 fő tett 40 előrehozott érettségi vizsgát idegen nyelvekből és informatikából kimagasló, 4,97-es átlaggal. (Csak 2 db 4-es született, a többi 5-ös lett.) Ősszel is kiválóan érettségiztek előrehozottan a diákok: 9 jeles és 1 jó érdemjegy született.
Magas a nyelvvizsgák száma iskolai szinten is: 103 középfokú komplex nyelvvizsgát szerzett eddig 94 tanuló. Közülük 10-en felsőfokú nyelvvizsgával is rendelkeznek. Büszkék vagyunk rá, hogy többen a 2. idegen nyelvükből is nyelvvizsga-bizonyítványt szereznek, és hogy a gimnázium tanárai felkészítik őket ezekre. Ha élnek ezzel a lehetőséggel, nem kell külsős tanároktól magánórákat venniük.