Remek hétvégét zártak az autósport helyi szerelmesei. Újfent fokozott érdeklődés kísérte Komlón és környékén a Stefani Baranya Kupa autóversenyt.
Kiváló idő, látványos autózás és sok-sok néző. Kell-e ennél több egy nagyszerű rallye-hétvégéhez?
Valamennyi feltétel adott volt a Stefani Baranya Kupa idei versenyhétvégéjén, hiszen népes mezőny gyűlt össze a hétvégi Rallye2-es és Historic versenyre, melyen az M-csoportban az Országos Rallye-bajnokság versenyzői is elindulhattak.
A verseny a zobákpusztai prológgal kezdődött, majd nyolc gyorsasági várt a mezőnyre a Remeterét-Árpádtető, a Hetvehely-Golgota és a Golgota-Hetvehely szakaszon.
Szombaton némi izgalmat Mitsubishivel autózó Amrein Tamás – Schmidt András kettős keltett. A bakonyai elágazás előtti balos kanyarból repültek a fàk közé, szerencsére a versenyzők ép bőrrel megúszták a balesetet.
Bukósisakot húzott Polics József, Komló polgármestere is, a városvezető egy Lada „anyósülésében” kapott ízelítőt a benzingőz világából. Bizonyíték, hogy jól „állta a sarat”: a vasárnapi eredményhirdetésen már ő gratulált a kategóriák helyezettjeinek – a sokszoros bajnok Tóth János társaságában.
Az összetett – és a meghívásos kategória versenyét az M1-ben rajthoz állt Ranga Péter – Baumhakl Kornél (Mitsubishi Lancer) páros nyerte a Botka Dávid – Mihalik Péter (Peugeot 207) és Trencsényi József – Verba Gábor (Ford Fiesta) duók előtt.
A Historic mezőnyében Váradi György – Laboncz László (Mercedes 230E) zárta a hétvégét az élen, 12 msp-cel megelőzve a Ford Fiestával versenyző – az idén a Historic EB-n is vitézkedő – Wirtmann – Barna duót.
A legkiélezettebb küzdelem a Rallye 2 mezőnyében zajlott, mely bajnoki futamnak is számított. A 38 célba ért páros közül Borbás Szabolcs Csáki Richárddal az oldalán (Mitsubishi Lancer) végzett az élen – a nyolc gyorsasági szakaszon 19,5 másodperccel volt gyorsabb az őket követő Horváth Balázs – Adorján Szabolcs (BMW E36) kettősnél.
Érdekesség, hogy a Rallye2 ranglistáját vezető Berényi – Pap (Honda Civic) kettős csak a kategória 7. helyén zárta a Stefani Baranya Kupát., míg az addig második Jobbágy Péter – Jobbágy Éva (Lada) 10. lett.