Jelentős változások történtek az elmúlt időszakban a komlói hídépítősöknél. Az átalakulás tulajdonképpen 2008 márciusában kezdődött, amikor a Hídépítő Zrt. éléről menesztették a francia vezérigazgatót, s a külföldi tulajdonrészt visszavásárolta a cég korábbi vezérigazgatója. Ezt követően alakult meg az A-Híd Zrt., mely most 100 %-osan magyar tulajdonban van, s amely a tulajdonosok révén kapcsolódik a Hídépítőhöz és a többi – más-más profilú – kft-hez.
Komlón megmaradt a korábbi profil, nem változott a feladat és a létszám sem, viszont tavaly június 2-a óta a korábbi építésvezetőség H-Promax Kft. néven működik, melynek ügyvezetője Hoffmann Balázs lett. A gépeket, berendezéseket megvásárolták, a létszámot átvették, a korábbi építésvezetőség ingatlanjait pedig bérlik.
– Komló mindig is nívós feladatokat látott el a cégen belül – azt is mondhatnám: ahol híd épült az országban, a komlóiak ott voltak – mondja a fiatal ügyvezető, s rögtön hozzáteszi: – Mivel az általunk alkalmazott technológia ezután is Komlón marad, vélhetően a jövőben is lesz feladatunk bőven.
Mint megtudtuk, Hoffmann György (Balázs édesapja, a Hídépítő komlói üzemének korábbi vezetője) is „visszatért” Komlóra; most a H-Promax ügyvezető műszaki igazgatójaként vesz részt a munkában – amiből szerencsére nincs hiány. Jelenleg is több nagyberuházáson dolgoznak komlói H-Promaxosok, így az M43-as autópálya egy szakaszán, melyen egy Tisza-híd is épül, aztán az M31-es autópályán, valamint az Ukk – Boba közti vasútvonalon, ahol több vasúti híd is készül, s ők gyártják és építik be a zobáki biomassza-tüzelésű erőmű acélszerkezeti elemeit is. Ezenkívül Pécsett, a Kossuth téri mélygarázs kivitelezésében is részt vesznek, de már készülnek azokra az újabb nagy feladatokra is, melyek idén, sőt 2011-ben várnak rájuk. Ezek közül a Margit-híd felújítását említi Hoffmann Balázs, meg azt a szlovákiai Nyitra melletti autópálya-szakaszt, melynek munkálatai egy új híd építését is tartalmazzák.