A 2022-23-as nevelési évben már hetedik éve annak, hogy a Kodály iskola, a Szent Bernadett Tagóvodával bővült. Ez idő alatt olyan összhangban dolgoznak együtt a pedagógusok, amely nagy előnyt jelent az óvoda iskola közti zökkenőmentes átmenet folyamatában. A 2016-ban létrehozott intézményegységben az óvodában is alapfeladattá vált a katolikus értékrend mindennapokba ültetése.
A Kodály iskola alapítása óta, a tantervben az ének-zenei tagozaton a Kodály módszer kiemelt helyet foglal el. Már az óvodai tevékenységek között is hangsúlyozottan foglalkoznak a zenei neveléssel, zenei játékokkal, zenehallgatással, gyermektánccal. Ezeken keresztül segítik az óvodapedagógusok a gyermekek zenei érzékenységének és kreativitásának fejlődését. Az óvoda kiváló teret ad a gyermekek számára, hogy megismerkedjenek és megszeressék a zene világát.
A tehetségfejlesztő csoportokban az óvodás tehetségcsírák kibontakoztatása zajlik heti egy alakalommal magyar és német nyelven is a zenei nevelés és gyermektáncok tekintetében.
Az óvoda iskola közti átmenet az egyik legfontosabb időszak a gyermek és a családok életében, amely folyamat számos változással jár. Éppen ezért tartjuk rendkívül hangsúlyosnak, hogy a gyermek könnyen, jól tudjon alkalmazkodni az új környezethez és elvárásokhoz az iskolában. Ennek okán az óvodapedagógusok nagy figyelemmel támogatják a gyerekeket ezen az úton, hiszen a későbbiekben a gyermek tanulmányi teljesítménye és fejlődése is nagy mértékben függ az óvodai iskolaelőkészítés alaposságától.
– Az óvoda-iskola átmenet sem a szülőnek, sem a gyermeknek nem könnyű: ennek minél gördülékenyebb, zökkenőmentesebb megvalósulását az óvodapedagógusok és tanítók szoros együttműködése garantálja. A nagycsoportosokkal fokozatosan ismertetjük meg az iskolát és a leendő elsős tanítókat, akik rendszeresen átlátogatnak az óvodába, tervszerűen foglalkoznak az iskolába készülő gyermekekkel – emeli ki Schalpha Anett, a Szent Bernadett Tagóvoda vezetője.
Az ovisoknak a legnagyobb változást a tanórák meghatározott hossza jelentheti. A Kodályban kiemelten figyelnek a fokozatosságra ennek érdekében. Nem várják el az első osztályos tanítók, hogy a kicsik végig üljék a 45 perces tanórát, gondoskodnak lazító percekről.
– Hisszük, hogy a kisebb létszámú osztályokban a tanítók könnyebben tudnak személyre szabott tanulási technikákat kialakítani, amely idomul a kisdiákok tanulási igényeihez, könnyebben fent tudják tartani a gyermekek figyelmét a tanórák során, amely javítja a tanulók tanulási eredményeit és hatékonyságát – hangsúlyozza Ormándlaky Dalma. Nem utolsó sorban, a gyermekeknek könnyebb megbarátkozni az új, iskolai környezettel, napirenddel, könnyebb barátságokat kialakítani, ami pozitívan hat az iskolai közösségre és a diákok önértékelésére – folytatja a Komlói Kodály Zoltán Ének-zenei Katolikus Általános Iskola és Óvoda vezetője.
Jelentős a szerepe a tanulók személyes fejlődésének is, melyen belül az értékrendjük alakítása és megerősítése is zajlik. A Kodályban tanuló gyermekek számára alapvető az erkölcsi értékek, a tisztelet, a felelősség és a tolerancia megtapasztalása, gyakorlása.
Az iskola fejlesztő programjai mellett a legkülönfélébb szakkörök közül is választhatnak helyben a gyerekek. Az intézményben az egészséges táplálkozásra is nagy hangsúlyt fektetnek. A gyermekétkeztetés újragondolva, a gyermekek által kedvelt változatban került bevezetésre és minden nap kétféle menüből választhatnak.
Az intézmény több alkalommal tartott iskolanyitogató foglalkozásokat, ahol az iskolát választó szülők jobban megismerhették a tanintézményt, a leendő elsős tanítókat és minden felmerülő kérdésre választ kaphattak. Az iskola kapuja mindig nyitva áll az érdeklődők előtt.