Nemzeti színekbe öltöztek egy hétre a Gagarin Iskola zsibongói, tantermei. A TÁMOP 3.1.4-es „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés, innovatív intézményekben” című pályázat korábban megtartott projektindító napja után újabb témahetet rendeztek az intézményben.
A fókuszban ezúttal a 162 évvel ezelőtti március 15-i, illetve az azt követő események álltak. A témahét valódi célja a tanulók személyiségének fejlesztése, érdeklődésükre épülő tapasztalatszerzésük életkori és egyéni sajátosságainak megfelelő kialakítása volt, amit számos jól szervezett – a tanulók érdeklődését is felkeltő – tevékenység segített kibontakozni a hét során.
A résztvevők kipróbálhatták, hogy miként bajlódhatott Petőfi korhű technikával, egy lúdtollal és a tintával a Nemzeti dal írása közben, de azt is megtapasztalhatták, hogy milyen nehéz angolul Petőfi-verseket szavalni. A kisebbek háromszínű fonalból sodortak kokárdát, egyesek gyöngyöt fűztek a nemzeti trikolor színeiből, mások forradalmi dalokkal ismerkedhettek meg. Érdekes színfoltja volt a hétnek az „Öltözzünk Petőfinek” című feladat, valamint a „Mit kíván a Gagarin Iskola?” a diákok és a tantestület által külön-külön megfogalmazott 12 pontból álló petíciójának összeállítása.
A zsibongóban az iskola tanulói többek között a szabadságharc komlói emlékhelyeivel foglalkozó, valamint a huszárok fegyverzetét, ruházatát, harcmodorát bemutató kiállítást tekinthették meg. A témahét csúcspontja természetesen a március 12-én megrendezett iskolai ünnepély volt, melyet már a tanítás kezdete előtt toborzódalok éneklése vezetett fel. „A kőszívű ember fiai” című film kivetített jeleneteire alapozott táncos, verses megemlékezést követően a zsibongóban „felállított” Nemzeti Múzeum lépcsőjéről elhangzó Nemzeti dal refrénjét visszhangozta az iskola.
A témahét befejező momentumaként a petíciók 12 pontjának kihirdetése következett, ami bizonyította, hogy mind a tanárok, mind a diákok szemében a másik személye, valamint a tanulás a legfontosabb.