
Manapság szinte mindent elintézhetünk interneten keresztül, így nem meglepő, hogy a bankszámlanyitás is csupán néhány kattintásnyi távolságra van. Hogyan lehetséges ez a folyamat, és mire kell figyelnünk, hogy minden zökkenőmentesen menjen? Lássuk a részleteket!
Miért választani az online számlanyitást?
Az online bankszámlanyitás nemcsak kényelmes, de időt is spórolhatsz vele. Sokat veszítesz, ha személyesen próbálod mindezt elintézni egy bankfiókban? Nem kell várakoznod, sem időpontot egyeztetned. Foteled kényelméből, egy forró kávét kortyolgatva is elintézheted a számlanyitást.
Ráadásul lehetőséged van az egyes bankok ajánlatait alaposan átböngészni anélkül, hogy el kellene hagynod az otthonod. Így például személyi kölcsön, hitelek vagy akár lakáshitelek után is keresgélhetsz, és megtalálhatod a számodra legjobbat. Mindezt nyugodtan összehasonlíthatod, ami segíti a döntéshozatalt.
Milyen dokumentumokra lesz szükséged?
A sikeres online számlanyitás előfeltétele, hogy minden dokumentum nálad legyen. Szükséged lesz érvényes személyazonosítóra vagy útlevélre, és ne feledd a lakcímkártyádat sem, hiszen ez igazolja a magyarországi lakcímedet. Elengedhetetlen elemei még a folyamatnak az adókártyád, mobiltelefonod, valamint a stabil internetkapcsolatod.
Ügyelj arra is, hogy technikai eszközeid megfelelően működjenek, hiszen az arcfelismeréshez kamerás eszközre (pl. okostelefon, webkamera) lesz szükséged. Ezek az eszközök járulnak hozzá, hogy a bank biztonságosan és gyorsan ellenőrizhesse adataid hitelességét.
Hogyan zajlik az online bankszámlanyitás?
- 1. Válassz egy bankot és számlacsomagot!
Az első lépés, hogy kiválasztod a számodra legmegfelelőbb bankszámlacsomagot. Itt fontos lehet, hogy figyelembe vegyük a havidíjakat, az ingyenes átutalások számát, valamint a különféle online szolgáltatásokat.
- 2. Indítsd el a kérelmed online!
A választott pénzintézet weboldalán vagy alkalmazásában töltheted ki a szükséges űrlapokat. Általában itt kérdezik meg a személyes adataidat, elérhetőségeidet, és esetenként munkaviszonyoddal kapcsolatos információkat is.
- 3. Történjen meg az azonosítás!
Az azonosítás elengedhetetlen része a folyamatnak, amely történhet videóhívásos ellenőrzés keretében, ahol a bank alkalmazottja áttekinti az adataidat, de bizonyos esetekben automatikus arcfelismerést is alkalmazhatnak. Emellett, digitális aláírás révén, teljes mértékben online is elintézheted a folyamatot.
- 4. Fogadd el a szerződést!
Az azonosítást követően megkapod a szerződést, melyet elektronikus módon kell elfogadnod és aláírnod. Ez a lépés biztosítja számodra a hivatalos, jogszerű bankszámlához való hozzáférést.
- 5. A bankszámla aktiválása és kártyaigénylés
Miután minden dokumentum aláírásra került, a számlád készen áll a használatra. Kézhez kapod a bankkártyádat, amely az esetek többségében rövid időn belül megérkezik postai úton.