Ahhoz, hogy valóban célt érhessünk az email marketinggel, ütős szövegeket kell írni, de nem csupán a levél tartalmi része fontos, hanem a tárgymező, de például az elköszönés szintúgy. Mondhatni minden “elemnek” megvan a maga jelentősége, és ezt nem vehetjük félvállról.
Hogyan álljunk neki a levél megírásának?
Nem csupán az email marketing szövegére kell kiemelt figyelmet fordítanunk, hanem a tartalom előtti részekre egyaránt. Már az is hatalmas jelentőséggel bír, hogy ki a feladó: ugye szerinted sem túl bizalomgerjesztő, ha “donotreply” megnevezéssel kezdődő címről érkezik a fontos üzenet?
Persze az sem a legcsábítóbb, ha például Topshop vagy egyéb cégnév jelenik meg feladóként. Az emberek valós személyekkel szeretnek kommunikálni, nem a márkanév mögé rejtőzött értékesítővel. Ehelyett érdemesebb kombinálni a konkrét személy nevét, illetve a hozzá tartozó márka/cégnevet. Így ugyanis az olvasók is úgy érezhetik, hogy egy létező ember áll a kiküldött tartalmak mögött.
Ami a tárgymezőt illeti, mondhatni úgy is, hogy ez a legkritikusabb eleme a levélnek, hiszen ezen áll vagy bukik az, hogy megnyitásra ösztönzi az érdeklődőket, vagy sem. A vásárló ugyanis pont ez alapján fog ítéletet hozni: elég vonzó az ajánlat, elég érdekes a tartalom számára, érdemes időt szánni az elolvasására?
Keresztneves megszólítással személyesebbé tehető, és 26%-kal több megnyitásra számíthatunk, sőt 50%-kal jobb eredmény (megnyitási arány) érhető el, ha a tárgymező lényegre törő, utal a tartalomra. Tipp: vegyítsük a személyes indítást egy konkrét ajánlattal, például “Balázs, ez az email marketing tanács hasznos lehet számodra.”
Szintén lényeges, hogy minden tárgymező másmilyen legyen, törekedni kell az egyediségre, ellenkező esetben hamar alábbhagy az olvasók lelkesedése.
Tudnivalók az email tartalma kapcsán
Kritikus pont a megszólítás, még manapság is találkozni a “Tisztelt Hölgyem/Uram” és a “Kedves Vásárlónk” változatokkal. Éppen ezért fontos elkérni a feliratkozók nevét, hiszen másképp nem lehet személyessé tenni az üzeneteket. Az emberek hajlamosak belefeledkezni a digitális világba, de azért nem droidok, akik egytől egyig hallgatnak a “Vásárló/Vevő” megszólításra.
A szöveg pedig feltétlenül legyen egyedi, szórakoztató. A cél függvényében motiválhatunk, edukálhatunk, inspirálhatunk általa. Kerüljük a vérszegény, sablonos mondatokat, igyekezzünk felturbózni, gyakran már az sokat számít, ha egy-egy elcsépelt kifejezést kicserélünk valamilyen frappánsabbra.
Mi a helyzet a gombokkal?
Ebben a kérdésben megoszlik a “szakma” véleménye, egyesek szerint egyetlen CTA javasolt az emailekbe, de ott van például a twin-CTA technika. Ennek eldöntéséhez tesztelni kell, és amelyik változat a legjobb eredményt hozza, azt célszerű alkalmazni.
Mint látható az email marketing lelkét a levél maga jelenti, illetve annak tartalmi elemei, így érdemes egy kicsit jobban elmélyedni ebben a témakörben.