Sokéves beidegződést, kipróbált receptet hátrahagyva, megújult imázzsal szervezték újjá a Komlói Napok és Bányásznap többnapos rendezvényét.
Hazánk az elmúlt években Közép-Európa egyik fesztiválországa lett. A jó hangulat, a fellépők és a tudatos marketingstratégiák évről évre nagyobb tömeget vonzanak.
Komló városa is próbálja követni a „nagyok” által kitaposott utat, és városunk ünnepének szervezését a profik kezébe helyezte.
Az idei esztendőben Béni Gábor, villányi vállalkozó – akinek a nevéhez több sikeres program köthető a megyében – és csapata karolta fel a 68. Komlói Napok és Bányásznap programsorozatát. Az új arculattal a közösségi médiában, és az „offline” felületeken is jelen volt a Komlói Napok és Bányásznap. Számtalan újdonság várta a fesztiválozókat. Csak néhány belőlük: a színpad a régi elrendezéssel ellentétes oldalra, a sportcsarnok elé került. Ettől pár méterre óriás LED fal sugározta a színpad képét a több tucat sörpad felé, ahol helyi és vendég árusok termékeit tudták fogyasztani az ünneplők. A szedett-vedett régi sátrak helyett egységes fabódékból történt az árusítás. Jóval feszesebb színpadbeosztást tapasztalhattak a vendégek, akik ez által kevesebb ideig maradtak látnivaló nélkül. Sőt még arra is kiterjedt a szervezők figyelme, hogy az ünnepi megemlékezések, koszorúzások idején műsorszünetet tartsanak a zenei színpadon.
Polics József polgármester egy-két apróságtól eltekintve – pl. a hulladékok rossz ütemű feltakarítása – fantasztikusnak nevezte a nagy tömeget megmozgató bányásznapot. Mint mondta: örülök, az újításoknak és annak, hogy a kereskedőktől és a szórakozóktól egyaránt pozitív visszajelzéseket kaptam.
A „Carbon Beer” fő támogatóként, szinte monopolhelyzetben jelent meg a fesztiválon. A Schmidt család által életre hívott kézműves sörből közel 100 hordó fogyott. A városvezető hozzátette, a Carbon sör kifizette azt a jogot, hogy kizárólagosan a söreit lehessen csak árulni a helyszínen, és az arculat szerves részébe beépítsék a „sárga háromszöget”, de ez nem csak pénzkérdés. Hiába ajánlana egy külsős gyártó több pénzt, az a feladatunk, hogy a helyi vállalkozókat és ötleteket hozzuk helyzetbe rendezvényeinken – mondta el a polgármester.
Béni Gábort óva intette a szakma. Több kollégája figyelmeztette a vállalkozót, hogy Komló mély víz, ne vállalja el a feladatot. Mint mondták, a széles spektrumú társadalmi rétegből nehéz kezén fogni az akaratot és a kívánságokat a városban. Lefordítva: nehéz jót csinálni! Ennek ellenére Béni és csapata belevágott, s utólag kiderült, nem bánta meg.
„Fantasztikusak az emberek és a városvezetés. Mindkét részről megkaptam a segítséget, észrevételekkel segítették a munkámat” – jegyezte meg a rendezvény zárását követően a vállalkozó, akinek sokatmondó visszajelzés volt az, hogy a térség más településeiről is nagyszámú érdeklődő jelent meg a városban, hogy együtt ünnepeljen a komlóiakkal.