
A keresőoptimalizálás egy megosztó téma: sokan igazi aduászként tekintenek rá, míg mások értelmetlen pénz- és időpocsékolásnak tartják. Mindkettőben van igazság, ugyanis a SEO nem való mindenkinek.
Cikkünkben szeretnénk egy kis útmutatót adni, hogy világossá váljon, kinek való egy SEO szolgáltatás igénybevétele, is ki az, aki inkább tartózkodjon ettől a módszertől.
Kezdjük az alapokkal: mi az a keresőoptimalizálás?
Sokan hajlamosak egy-egy részfolyamatra rámondani, hogy az maga a SEO, pedig ez egy rendkívül összetett folyamat, mely számos elemből áll, melyek csak együttesen alkalmazva hozhatnak áttörést.
A Search Engine Optimization, vagyis a SEO, magában foglalja a weboldal technikai beállításainak javítását, a szöveges tartalmak optimalizálását, továbbá a külső hivatkozások és belső linkek is fontos részei a folyamatnak. Ezek hatékony megtervezéséhez elengedhetetlen a kulcsszókutatás és konkurenciaelemzés is.
A tevékenység célja, hogy növeljük a weboldal láthatóságát a Google (és más keresőmotorok) szemében. Minél hatékonyabban felismeri az algoritmus, mivel is foglalkozunk, annál jobb pozícióban fogja megmutatni az oldalunkat a találati listán a számunkra fontos kulcsszavakra. Ezzel hatékonyan és stabilan növelhető a látogatószám, és ezzel együtt persze a bevétel is.
Kinek való a SEO?
Ahogy azt fentebb is láthattad, a SEO szolgáltatások rendkívül összetettek, és egyáltalán nem igaz, hogy mindenkinek megéri belefogni a folyamatba.
Annak érdemes szakemberrel konzultálnia, aki:
● képes hosszú távon tervezni, gondolkozni;
● tud és hajlandó kellő mennyiségű összeget szánni a folyamat elvégzésére (igen, sajnos a keresőoptimalizálás rövid távon nem olcsó);
● nem azonnali eredményeket akar, hanem egy hosszú 8távú, stabil megoldást;
● nem csupán hirdetésből szeretne látogatókat szerezni;
● hajlandó megfogadni a kapott tanácsokat, és valódi lépéseket tesz a változás érdekében.
Ha úgy érzed, a fentiek közül valamelyik nem igaz rád, akkor sajnos a keresőoptimalizálás nem biztos, hogy neked való folyamat. Az eredmények eléréséhez itt szükség van a kitartásra, ám aki végighalad a szükséges lépéseken, garantáltan nem fogja megbánni.
Nem azonnali az eredmény, de érdemes fontolóra venni
Ha mindenképp valamilyen gyors áttörésre van szükséged, akkor valószínűleg nem a SEO fogja meghozni neked a megváltást. Mindenképp tedd mérlegre, hogy van-e kellő időd és tőkéd ahhoz, hogy belefogj, hiszen itt végig kell csinálni a teljes procedúrát ahhoz, hogy a bevételeiden is látszódjon az eredmény.
Természetesen nem lebeszélni akarunk a kezdésről, hiszen egy előkelő Google hely milliónyi előnnyel jár – csupán a helyes döntés meghozatalát szeretnénk elősegíteni.
Amennyiben úgy érzed, az összefoglaló alapján készen állsz belefogni valami újdonságba, akkor ne habozz! A legrosszabb, amit tehetsz, hogy halogatod az indulást. A SEO időigényes, de minél hamarabb elkezdesz vele foglalkozni, annál inkább élvezheted a hosszú távú előnyöket.
Kiemelt kép: https://markestic.com/