
Már heti szinten folynak az egyeztetések a felelős minisztérium és az önkormányzat között annak érdekében, hogy még ebben az évtizedben megvalósulhasson a Komló belvárosi arculatát teljesen átalakító beruházás.
Folyamatosan zajlanak az egyeztetések Komló Város Önkormányzata, a KŐKA Kő- és Kavicsbányászati Kft. és az Építési és Közlekedési Minisztérium között annak érdekében, hogy 2030 előtt megvalósulhasson a zöld belváros víziója.
Ahogy arról már korábban írtunk jelenleg szünetel a személyszállítás a 47-es vasútvonalon, így a pályát szinte csak a KŐKA használja kőszállításra. Az önkormányzat terve, hogy a vállalat a használati engedélyének lejárta után egy másik településen alakítaná ki a kődöntő telephelyét, így a felszabaduló MÁV-területeket rekultiválthatja a város, kialakítva ezzel egy új parkot és közlekedési útvonalat. A vízióról bővebben IDE kattintva olvashatnak.

A minisztérium és az önkormányzat között már heti szinten folynak a tárgyalások erről a komplex beruházásról, hiszen nem csak a komlói végállomást szeretnék áthelyezni Mecsekjánosiba, de több fronton fejlesztenék a MÁV Zrt. által visszaadott több, mint 12 hektáros területet.
Két konkrét elképzeléssel bővült a minisztérium felé benyújtott tervezet. Az egyik legégetőbb probléma a parkolóhelyhiány, így egy parkolóházat alakítanának ki a Tröszt épülete melletti köves terület helyén. Másik, hogy a jelenlegi sínpár nyomvonalán – ami szinte végig sík terület – egy kerékpár- és gyalogutat építene az önkormányzat a Mecsekjánosi településrészig. Az új közlekedési felület napelemes közvilágítással lenne ellátva a közbiztonság érdekében.