
A Komlói Tömegközlekedés Blog kezdeményezése által sikerre vitt fejlesztések mintájára a 47-es számú Dombóvár-Komló vasútvonal esetében is kézzelfogható fejlesztéseket szeretne elérni az újjáalakult Pannonvasút Egyesület. A két csapat ezentúl szorosan együttműködve fogalmazza meg a főbb irányokat. Fotó: Rozs Bence – Komlói Tömegközlekedés Blog
Mecsekpölöskén tartották meg a kötetlen és jó hangulatú eseményt. A májusban megalakult egyesület célja elsősorban a baranyai, somogyi, tolna megyei vasúti mellékvonalak fejlesztése, állapotmegőrzése. A 47-es számú Dombóvár-Komló vasútvonal esetében, az utazóközönség által is kézzelfogható fejlesztéseket szeretnének elérni, a Komlói Tömegközlekedési Blog által kezdeményezett és sikerre vitt autóbuszos fejlesztések mintájára.

A két csapat mostantól összefogással, szorosan együttműködve fogalmazza meg a főbb irányokat, hogy mind a vasúti, mind az autóbuszos kínálat megfelelő és színvonalas legyen, ám a párhuzamosságok megszüntetése is kiemelt feladat, amit egyébként a Technológiai és Ipari Minisztérium is célul tűzött ki.
Komlón az autóbuszos járatfejlesztések területén közösen a Volánbusz Zrt.-vel és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal nagy sikereket értünk el az elmúlt két évben, elérkezettnek látjuk az időt, hogy a vasút frontján is előre lépjünk. Egyedül azonban nem tudunk ebben hatékonyan fejlődni, aktív és lelkes emberek kitartó munkájára van szükség, ezért a most megalakult új egyesületre markánsan számítunk. A Pannonvasút lobbierejében bízunk, a vasúti közlekedés megújítása, újraszervezése, a fejlesztési irányok meghatározása az Ő feladatuk, mi pedig teljes vállszélességgel mellettük állunk. Látjuk a közös pontokat, fontos, hogy szakmai és ne érzelmi alapokon tudjon a közlekedésszervezés működni, nincs külön autóbuszos és külön vonatos lobbi, egy irányba kell húzni a dolgokat. Fontos, hogy ne álomszerű, hanem reális, megvalósítható célokat tűzzünk ki, amelyek egyértelműen a komlóiak és a térségben élők érdekében fogalmazódnak meg. Irreális és szépen megrajzolt facebook posztok helyett, mi a valódi munkában hiszünk, csak ezek hoznak eredményeket, ezt bizonyítottuk már, – mondta a kétoldalú megállapodás kapcsán Bán László, a Komlói Tömegközlekedés Blog vezető-szerkesztője.

Szarvas-Hierholcz Márk, a Baranyai Vicinálisokért Egyesület leköszönt alelnöke, a Pannonvasút elnöke úgy fogalmazott: szükség volt egy új egyesületre, mert sokan meguntuk a korábbi egyesület vezetőségének tétlenségét, kiváltunk és új erővel megyünk előre, tenni akarunk Baranya, Somogy és Tolna megye vasúthálózatának felvirágoztatásáért. Nagyon örülünk annak az együttműködésnek, amit most a Komlói Tömegközlekedés Blog vezetőségével kötöttünk, mivel közösek a célok. Komló bekapcsolása az országos közlekedési hálózatba eredményesen megkezdődött, buszos fronton jól áll a város, most a vasútra fókuszálunk. Biztos vagyok benne, hogy mind a két csapatnak az a célja, hogy a tömegközlekedés által javítsa az emberek mozgási lehetőségét és ezzel az életminőségét. Ez a cél képes lehet egy olyan erős köteléket kialakítani, ami szinte biztosan sikerre vezet. A tömegközlekedés sikere, a mi sikerünk. Az autóbuszos és a vasúti közlekedés összehangolása közös érdek és ezt egyedül nem lehet, vagy csak nagyon nehezen lehet megvalósítani, ezért is fontos, hogy két ilyen erős team együtt dolgozzon. Ez nagyon hiányzott eddig, örülök, hogy ez az együttműködés létrejött. Megkezdjük az egyesületen belül a munkát, többek között a komlói vasútvonallal kapcsolatos elképzelések pontos kidolgozását. Nem fog egyik napról a másikra csoda történni, de lelkesek és főleg szorgalmasak vagyunk. A mai zászlóbontás után hamarosan egy nagyobb szakmai fórumot is szervezünk, ahová meghívjuk a térség polgármestereit és országgyűlési képviselőit, a MÁV és a Volánbusz Zrt. vezetőit, valamint Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkárt.
A zászlóbontó eseményen a legfontosabb, már rövidtávon megvalósítandó elképzeléseket is felvázolták az érintettek a 47-es vasútvonallal kapcsolatban:
Az elképzelések az alábbi linken ismerhetők meg: